Взаємодія суб’єктів національно-патріотичного
виховання.
Із досвіду роботи.
В.О.Сухомлинський говорив, що патріотичне виховання – це сфера духовного життя, яка
проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне, що любить і ненавидить
людина, яка формується.
Усі ми
знаємо, що патріотичне виховання – це формування патріотичних почуттів,
готовності до трудового та героїчного подвигу в ім’я процвітання української
держави.
Воно
покликане формувати патріота, виховувати любов та повагу до українського
народу, мови, історії та культури.
Наукові
дослідження переконливо доводять, що учень знаходитись під постійним виховним
впливом матеріальної і духовної культури свого народу.
В сучасних
умовах суспільного розвитку саме школа постає необхідним чинником відродженням
нації, виховання у молоді національної свідомості.
Але школа не
повинна бути одним виховним центром, вона повинна взаємодіяти з іншими
інститутами, які в собі несуть виховання патріотизму.
Наш заклад
тісно співпрацює з такими суб’єктами:
- відділ освіти;
-
ЦДТЮ;
- центром зайнятості;
-
Товариством
Червоного Хреста;
-
Ганнівською сільською
радою;
- сільською
бібліотекою;
-
ДНЗ «Казка»;
- будинок культури;
- волонтерськими організаціями;
- центром соціальної
служби;
- правоохоронними
органами;
- сільським ФАПом;
- іншими навчальними
закладами.
Навчальний
заклад тісно співпрацює з відділом освіти
Петрівської райдержадміністрації. Практикується проведення низки масових заходів,
таких як: «Тато, мама і я – спортивна сім’я»,
«Інгулецька росинка», конкурс патріотичної пісні та багато інших.
Співпрацює
школа із районним центром дитячої та
юнацької, де школярі є постійними учасниками районних акцій, виставок,
конкурсів, фестивалів.
Значну роль
відіграє спільна робота з волонтерськими організаціями
району. Ян Амос Коменський говорив: «Лише б тоді настав щасливий стан в
справах приватних і суспільних, якби всі прониклися бажанням діяти на користь
загального благополуччя». В школі створені волонтерські загони, призначені
керівники загонів. Учні відвідують двох ветеранів ІІ Світової війни, ветеранів
педагогічної праці, одиноких людей похилого віку, батьків учасників АТО. Учні
не забувають про тих, хто пройшов через вогняні роки війни, постійно турбуються
про них. За весь період бойових дій на сході України наші учні та працівники
школи є постійними учасниками волонтерського руху. Ми збираємо продукти харчування, теплі речі, малюнки,
листи, записували радіо вітання з Новим роком, виготовляли новорічні прикраси,
браслети, обереги. Двічі відправляли пакунки до Дня Святого Миколая учасникам
АТО - нашим бувшим учням, поповнювали рахунки мобільних телефонів. Учні
доглядають за братськими могилами, за могилою О.Хруля, за пам’ятним знаком
К.Пестушки.
З центром зайнятості
Вибір
професії для старшокласника є досить складною проблемою, незначний життєвий
досвід і недостатні знання про свої психофізіологічні параметри та особисті
якості створюють значні труднощі для професійного самовизначення
старшокласників. Тому уже в підлітковому віці починається спільна робота школи,
сім’ї і центру зайнятості по формуванню професійних інтересів
учнів.
Щорічно в
закладі проходить Тиждень профорієнтації, під час якого класні керівники
проводять анкетування, діагностують професійну спрямованість учнів, запрошують
представників центру зайнятості на лекцію для батьків учнів 9-11 класів.
Товариство Червоного Хреста
Вихованці
включилися у проект «Поділись своїм своїм теплом», який передбачає формування
соціальної складової у вихованні патріотичної молоді. У цій діяльності
ефективною є тісна співпраця з Товариством Червоного Хреста. Діти збирали
іграшки, одяг, книги для дітей-сиріт, дітей-інвалідів.
Ганнівська сільська рада
Наш заклад
дуже тісно співпрацює з Ганнівською сільською радою.
За підтримки
сільської ради на подвір’ї школи проводяться свята, мітинги присвячені Дню
примирення, Дню Перемоги. 8 травня цього року було відкриття меморіальної дошки
загиблому кіборгу Донецького аеропорту О.Хрулю. 14 жовтня проведений мітинг
біля пам’ятного знака К. Пестушка присвячений Дню захисника України. Навесні і
восени проходять місячники по благоустрою села. Учнями було висаджено 50
ялинок, 30 берестків та 20 саджанців горобини.
Сільська бібліотека
Значну роль
у національно-патріотичному вихованні відіграє спільна діяльність з сільською бібліотекою села. Постійно
відбуваються тематичні виставки літератури, бесіди, засідання круглих столів, дискусії,
зустрічі, вікторини, бібліотечні уроки.
Будинок культури
В нашому
селі існує єдиний культурний осередок – сільський будинок культури в якому за
участі наших учнів та вчителів проводяться святкові концерти для жителів та
гостей села:
День
захисту дітей
День
Конституції
День
незалежності
День людей
похилого віку
День
Учителя
Андієві
вечорниці
Новорічні
свята
ДНЗ «Казка»
Наші діти є
молодшими вихователями дитячого садка, їх постійно запрошують бути ведучими та
головними героями на святах. Щорічно 1 червня до Дня захисту дітей проводиться
спільний конкурс малюнків на асфальті
«Україна єдина» за участі старшої групи ДНЗ та учнів 1 класу.
Школи району
Згідно
районного та шкільного плану спортивно-масових заходів проводяться спортивні
зональні змагання із школами Володимирівського освітнього округу. Тісно
співпрацюємо із Червонозабійницькою школою Дніпропетровської області, які є
частими гостями нашої школи. Проводяться спортивні заходи «Веселі старти», під час оздоровчої кампанії проводився
загальний виховний захід «Україна – єдина країна»
Соціальна служба
Центр
соціальної служби для сімей, дітей та молоді спільно із школою проводить
інспектування сімей, які опинилися у СЖО. Розповсюджують рекламну продукцію спрямовану
на формування здорового способу життя. Під час Новорічного та Різдвяного святкування діти пільгових категорій
відвідують ялинку в селищі Петрове, м. Кривий Ріг, м. Кіровоград.
Правоохоронні органи
Провідним
етапом у патріотичному становленні юних громадян України є виховання правових
переконань та ідеалів. Правовиховна робота не обходить стороною таку проблему
як негативні явища у молодіжному середовищі. Правоохоронці є частими гостями
нашої школи, вони проводять індивідуальні бесіди з учнями, консультують батьків на правову
тематику.
ФАП
Регулярними
є зустрічі із сільським фельдшером, класні керівник запрошують Наталію
Миколаївну на відкриті години спілкування, яка розповідає про здоров’я
школярів, вплив шкідливих звичок на внутрішні органи підлітка.
Так, як
сказала, Олена Василівна, що 40 % від загального обсягу виховних впливів на
особистість дитини здійснює школа, але слід визнати, що поміж інших джерел
впливу на становлення й розвиток дитини (сімя, однолітки, інші перераховані
вище заклади) школа посідає домінантні позиції, тож і відповідальність на неї
покладається більше, і можливостей перед нею відкривається більше.
Отже, з
метою взаємодії школи і вищесказаних суб’єктів ми виховуємо у молоді пріоритет
загальнолюдських цінностей у духовному розвитку особистості на національному
підґрунті. Патріотизм – це не лише велика любов, але й високий обов’язок
кожного педагога, кожного учня.
Немає коментарів:
Дописати коментар